احداث تقاطع غیرهمسطح میدان معلم گامی برای هدایت ترافیک شهرکرد
  • 6 مرداد 1404
  • شناسه : 106143
    بازدید 58
    6

    شهرکرد-عضو شورای شهر شهرکرد گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان معلم، تنها یک پروژه عمرانی نیست بلکه یک گام شهرسازی هوشمندانه هم برای هدایت ترافیک شهری است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیاتی صبح دوشنبه در سیصد و پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان معلم، تنها یک پروژه عمرانی نیست بلکه یک گام شهرسازی هوشمندانه هم برای هدایت ترافیک شهری و تلاش برای حفظ منظر جهت بازآفرینی جریان زندگی در شهر است.

    رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهرکرد تصریح‌کرد: تقاطع غیرهمسطح میدان معلم راهی‌ست که از دل زمین شهر را به آرامش، ایمنی و زیبایی می‌رساند و زمانی تقاطع احداث می‌شود خودروها تردد راحتی داشته و شهروندان احساس امنیت، نظم و تعلق بیشتری به شهرشان پیدا می‌کنند.

    وی مطرح کرد: تقاطع غیرهمسطح در میدان معلم، به‌صورتی اجرا می‌گردد که بلوارهای آزادی و امام رضا (ع) به شکل ورود و خروج زیرگذر و باند ورودی خیابان شریعتی هم زیرگذر و باقی معابر در تراز سطح در میدانی مستطیل شکل ساماندهی می‌گردند.

    بیاتی با اشاره به اینکه اساساً میدان معلم دو سطحی است و در تراز زمین با ایجاد آبنما و المان‌های مناسب، چشم انداز مناسب‌شهری ایجاد می‌گردد تأکید کرد: تقاطع غیرهمسطح معلم کلید روان‌سازی و کاهش گره ترافیکی در این محور پرتردد شهری می‌شود که حدود ۵۰ درصد ترافیک بلوار آزادی و دور میدان با احداث زیرگذر هدایت روان‌تر می‌شود.

    رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهرکرد گفت: این اقدام نه‌تنها عبور مستقیم خودروها را تسهیل می‌کند بلکه بخشی از بار ترافیک تقاطع‌های سطحی و خطرات را کاهش داده و ایمنی سفر را فراهم می‌کند و هزینه اولیه برای تقاطع غیرهمسطح معلم بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد گردیده است که از محل پیش‌بینی اعتبارات عمرانی ناشی از درآمدهای شهرداری هزینه خواهد شد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    هشت + پنج =