اعزام ۲۴۰ زائر اولی هرمزگان به اربعین با حمایت بنیاد مستضعفان
  • 11 مرداد 1404
  • شناسه : 109833
    بازدید 52
    7

    بندرعباس-مجری برنامه‌های بنیاد علوی استان هرمزگان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثارومقاومت و حمایت از اقشار کم‌برخوردار، ۲۴۰ نفر از زائران اولی هرمزگان عازم کربلا شدند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، علی غلامشاهی مجری برنامه‌های بنیاد علوی استان هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: این برنامه با هدف حمایت از اقشار کم‌برخوردار و با شعار «هر زائر به نیابت از یک شهید» در حال اجرا است و در قالب آن، زائر اولی‌هایی از سراسر کشور به زیارت عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

    وی با اشاره به ابعاد معنوی و فرهنگی این طرح ادامه داد: در این برنامه، هر زائر به نیابت از یک شهید، به‌ویژه شهدای مظلوم حملات اخیر رژیم صهیونیستی، در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کند که این خود بار ارزشی و فرهنگی ویژه‌ای به سفر معنوی اربعین می‌بخشد.

    غلامشاهی خاطرنشان کرد: زائران منتخب این استان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه از طریق مرز بین‌المللی شلمچه به کشور عراق اعزام خواهند شد.

    وی با اشاره به نحوه شناسایی افراد مشمول طرح، عنوان کرد: فرآیند شناسایی زائران با همکاری شبکه‌ی مجریان و تسهیلگران بنیاد علوی صورت گرفته و افراد عمدتاً از مناطق روستایی و از دهک‌های اقتصادی ۱ تا ۴ انتخاب شده‌اند؛ از جمله اهداف اصلی این طرح، ارتقا سطح معنوی خانواده‌های کم‌برخوردار، تقویت امید و نشاط اجتماعی در مناطق محروم، و فراهم کردن فرصت معنوی زیارت برای افرادی است که تاکنون امکان حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین را نداشته‌اند.

    وی ضمن قدردانی از مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های استانی در اجرای این طرح، اظهار امیدواری کرد؛: اجرای چنین برنامه‌هایی بتواند در تقویت همبستگی اجتماعی و فرهنگی در استان مؤثر واقع شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    هفت + 2 =