اعتبارات دهیاری‌ها در هرمزگان بر اساس طرح و برنامه‌ها توزیع می‌شود
  • 15 مرداد 1404
  • شناسه : 112615
    بازدید 50
    8

    بندرعباس-سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه از دهیاران با برنامه حمایت می‌کنیم، گفت: اعتبارات دهیاری‌ها در هرمزگان بر اساس طرح و برنامه‌ها توزیع می‌شود.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، مستوره اباذرپور در نشست هم‌اندیشی دهیاران جزیره قشم، افزود: دهیار ابتدا باید از اولویت‌ها و ضرورت‌های روستا شناخت عمیق پیدا کند و سپس با تهیه طرح‌های اصولی به دنبال چانه زنی برای جذب اعتبار برود، اما برخی دهیاران می‌خواهند این روند را برعکس طی کنند.

    وی با تاکید بر نقش داده‌محور بودن در توسعه روستایی، اضافه کرد: هنوز درگیر کاغذبازی هستیم؛ در حالی که استقرار سامانه‌های اطلاعاتی و همکاری دهیاران در ارسال به‌موقع داده‌ها، پایه و پیش‌نیاز برنامه‌ریزی‌های مؤثر و واقعی در روستاهاست.

    سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: نمی‌توان بدون داده‌های پایه‌ای و دقیق، اولویت‌ها را شناخت و برنامه‌ریزی منطقی کرد؛ اگر با تحلیل داده‌ها و به زبان آمار صحبت کنیم، خطا در تصمیم‌گیری و اولویت‌بندی به حداقل می‌رسد و به زبان مشترک برای توسعه می‌رسیم.

    وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد دهیاران بیان کرد: در پنج شاخص مشخص، سامانه‌ای برای ارزیابی عملکرد دهیاران طراحی شده و از این پس تمام فعالیت‌ها سنجش‌پذیر خواهد بود. سامانه‌هایی مانند سیلبرگ و GIS نیز از ظرفیت‌های مهم ما هستند که به‌صورت جدی فعال خواهند شد.

    اباذرپور از تدوین تفاهم‌نامه‌های متمرکز با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها از طریق دفتر امور روستایی منعقد و به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ می‌شود تا دهیاران بتوانند به‌درستی از ظرفیت آن بهره بگیرند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    1 + 11 =