۲۳ مورد دادرسی علنی در استان مازندران برگزار شد
  • 18 مرداد 1404
  • شناسه : 114366
    بازدید 52
    7

    ساری – رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سه ماه نخست امسال ۲۳ مورد دادرسی علنی برخط در استان برگزار شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی تصریح کرد: دادرسی برخط به معنای استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت برای انجام مراحل مختلف دادرسی در محیطی آنلاین است در این گونه رسیدگی، طرفین پرونده و وکلا می‌توانند بدون حضور فیزیکی در دادگاه، مراحل مختلف دادرسی را از راه دور و به صورت آنلاین انجام دهند.

    وی افزود: این روش در بسیاری از کشورها به عنوان یک روش نوآورانه برای تسریع و شفاف‌سازی روند قضائی مطرح می‌شود، اما همچنان باید ملاحظات مختلفی را در نظر گرفت.

    رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: دادرسی علنی آنلاین، مثل هر روش جدیدی، مزایا و معایبی دارد اما بسیار خوب و کاربردی است که باید با دقت و تدبیر اجرا شود.

    وی، دسترسی راحت‌تر، شفافیت بیشتر، امکان نظارت عمومی و جلوگیری از فساد و اشتباه و صرفه‌جویی در زمان و هزینه را از مزایای دادرسی علنی برخط ذکر کرد و گفت: افزایش سرعت در رسیدگی از دیگر مزایای این روش است و جلسات دادگاه می‌توانند سریع‌تر برگزار شوند، همچنین امکان حضور ناظران، خبرنگاران، وکلا و کارشناسان با استفاده از لینک جلسه نیز وجود دارد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    9 − سه =