پیشگیری از اقدام به خودکشی دانشجویان باید اولویت دانشگاه‌ها باشد
  • 23 خرداد 1404
  • شناسه : 82519
    بازدید 71
    7

    رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از خودکشی  گفت: این موضوع اولویت اصلی سازمان امور دانشجویان است. 

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان درچهارمین گردهمایی مشترک روسای مشاوره دانشجویی و بهداشت که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: دانشگاههای ما فقط محل تحصیل نیست خوابگاهها یک زیست بوم و دانشگاهها یه معدن هویت ساز است.

    وی افزود: در دانشگاهها دانشجویان با فرهنگ های مختلف در کنار هم جمع می شوند و دانشگاهها باید محیط امن باشند و باید سرمایه های انسانی در دانشگاهها تربیت شوند.

    حبیبا گفت: در سازمان امور دانشجویان سه سیاست مهم هم افزایی سلامت جسم و روان ، اقدامات پیشگیرانه است.

    وی ادامه داد: در حوزه سلامت جسم آموزش در حوزه سبک سلامت تغذیه ، خواب و فعالیت های فیزیکی و مراقبت های پیشگیرانه است که باید محتوای آموزش آن در دسترس گروههای دانشجویی قرار گیرد.

    رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: با گسترش فضای مجازی می توان این محتواها را سریعتر در اختیار دانشجو قرار داد اما باید محتواها مدیریت شود.

    حبیبا در خصوص سلامت روان و خود مراقبتی افزود: آموزش مهارتهای روانشناختی تاب آوری فعالیت جمعی و نقش آفرینی اجتماعی در حوزه سلامت روان موثر است.

    وی ادامه داد: طراحی محیط های دانشجویی امن در دانشگاه، سلف ها و خوابگاههای دانشجویی از جمله وظیفه اصلی ما در دانشگاه است.

    وی یاداور شد:ماموریت اصلی مراکز مشاوره پیشگیری و آموزش عمومی، شناسایی زود هنگام مشکلات و مداخله تخصصی زود هنگام و توسعه فردی و حمایت تحصیلی است.

    حبیبا گفت: رابطه صمیمی اساتید باید با دانشجو ها برقرار شود، دانشجو اثر پذیری خوبی از اساتید دارند و با این ارتباط می توانیم مشکلات دانشجویان را در مدت زمان کمتری حل کنیم.

    رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: پیشگیری از خودکشی یکی از بحث های کلیدی است و از مهمترین مباحثی است که باید جزء اولویت های دانشگاهها باشد این موضوع در سازمان امور دانشجویان اولویت دارد . بحث پیشگیری از خودکشی وظیفه روانشناسان و مشاوران نیست بلکه یک وظیفه جمعی است .

    وی افزود: تحول در مراکز بهداشتی و درمانی ضروری است و ستون فیزیکی حفظ سلامت دانشگاه است، همچنین بهداشت محیط و تغذیه دانشجویی نیز بسیار مورد اهمیت است که با کمک شوراهای صنفی و همیاران سلامت می توان در این حوزه بهره برد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    بیست + 16 =