زاکانی: فرهنگسازی درباره طرح «نوماند» روز‌به‌روز در حال بهتر شدن است

​شهردار تهران ضمن اشاره به اینکه در حال توسعه طرح نوماند به‌عنوان یک فرهنگ هستیم، گفت: «روزبه‌روز فرهنگ‌سازی در این مورد در حال بهتر شدن است.»

«نوماند» طرحی است در حوزه مدیریت پسماند شهرداری تهران که از ۲۳ دی ماه سال گذشته به اجرا درآمده است. تهرانی‌ها با نصب سوپراپلیکیشن «شهرزاد» و مراجعه به بخش «نوماند» می‌توانند درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماند‌های خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواهشان اعلام کنند.

به نظر می‌رسد «نوماند» طرحی بسیار کاربردی و خوبی باشد و بتواند در کاهش زباله گردی نقش بسزایی داشته باشد، اما متاسفانه این طرح موفقیت چندانی در زمینه مشارکت مردم و همراهی شهروندان تهرانی به دست نیاورده که لازم است در این مورد فرهنگسازی بلند مدت تدارک دیده و تدابیری اندیشیده شود.

از طرفی دیگر عده‌ای از افراد از جمله اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این طرح انتقاد‌هایی دارند و معتقدند «نوماند» کمی و کاستی‌هایی از جمله نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه فناوری، واگذاری مسئولیت انجام کار به پیمانکاران و وجود مشکلاتی هنگام ورود به بخش نوماند در برنامه شهرزاد را دارد که برای عملکرد بهتر باید حل شوند و لازم است در نحوه اجرا، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری این طرح بازنگری صورت گیرد.

در حال توسعه طرح نوماند به عنوان یک فرهنگ هستیم

در همین رابطه علیرضا زاکانی، شهردار تهران، گفت: ما در حال توسعه طرح نوماند به عنوان یک فرهنگ در شهر تهران هستیم و روز به روز فرهنگسازی در این مورد در حال بهتر شدن است و قرار شده است که تبلیغات بهتر و زیرساخت‌های قوی‌تری برای انجام این کار در نظر گرفته شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مشکلات موجود از نرم افزار شهرزاد نیست و به زیرساخت‌ها ربط دارد که باید در خدمت مردم قرار گیرد، درباره اینکه اجرای این طرح به پیمانکاران واگذار شده و ممکن است آن‌ها منعفت خود را در نظر بگیرند، توضیح داد: مبلغی که به شهروندان تعلق می‌گیرد، مشخص است و در نرم‌افزار شارژ می‌شود.

 

منبع: میزان
دیدگاه
آخرین اخبار