آستانه‌ اشرفیه با مدیریت منسجم از تنش آبی عبور کرد
  • 6 مرداد 1404
  • شناسه : 106370
    بازدید 44
    7

    آستانه اشرفیه- فرماندار آستانه‌اشرفیه گفت: آستانه‌اشرفیه با همت مسئولان و همکاری مردم بدون بحران آب وارد مرحله برداشت برنج شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، رحمت حیدری‌نژاد ظهر دوشنبه در آئین برداشت برنج در روستای لاکوژده با اشاره به وسعت بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار و وجود ۲۵ هزار و ۳۰۰ بهره‌بردار در شهرستان گفت: با لطف خداوند و اجرای مدیریت منسجم، توانستیم به‌صورت موفقیت‌آمیز و بدون بحران آبی وارد فصل برداشت برنج شویم.

    وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری‌های هفتگی در سطح استان و شهرستان از بهمن‌ماه سال گذشته، باعث شد تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌صورت فعال و هماهنگ پای کار باشند.

    فرماندار آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: اقدامات مؤثر از جمله لایروبی مسیرهای آب، همکاری دستگاه راهداری و مشارکت پررنگ مردم در بازگشایی نهرها، نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت منابع آبی داشت.

    حیدری‌نژاد ادامه داد: اجرای تقویم زراعی منظم توسط سازمان جهاد کشاورزی و هماهنگی بهره‌برداران با برنامه‌های اعلام‌شده، به روند کشت و برداشت بدون تنش کمک شایانی کرد.

    وی ضمن تقدیر از تلاش‌های عوامل اجرایی و مشارکت گسترده مردم، خاطرنشان کرد: با همدلی و همکاری دستگاه‌ها، شاهد برداشت موفق و پربرکتی در سراسر شهرستان هستیم.

    مراسم برداشت برنج در مزرعه «بهروز یاری» برگزار شد؛ مزرعه‌ای به وسعت ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع که انواع ارقام بومی و متنوع برنج از جمله هاشمی، شیرودی، مختارجو، سنگ‌سر هاشمی، حسن‌سرا، آنام، دم‌سیاه و گیلار در آن کشت شده است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    4 + 8 =