نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید هوای خراسان شمالی را ناسالم می‌کند
  • 8 مرداد 1404
  • شناسه : 107736
    بازدید 53
    7

    بجنورد- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از نفوذ توده گرد و غبار و وزش باد نسبتاً شدید در برخی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و نسبت به کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواخر وقت پنجشنبه بخش‌هایی از خراسان شمالی تحت تأثیر وزش باد نسبتاً شدید و نفوذ گرد و غبار قرار می‌گیرند که پیامد آن کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و بروز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای عموم مردم خواهد بود.

    وی افزود: چهارشنبه پاره‌ای از مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و پنجشنبه نیز مناطقی از جمله بجنورد، شیروان و فاروج بیشتر در معرض این پدیده قرار خواهند گرفت.

    داداشی با تأکید بر اثرات این سامانه گفت: کاهش دید، آلودگی هوا، و بروز اختلال در ترددهای جاده‌ای از جمله پیامدهای این شرایط جوی است که می‌تواند بر سلامت عمومی نیز تأثیرگذار باشد.

    مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به توصیه‌های هواشناسی در حوزه سلامت، کشاورزی و حمل‌ونقل اظهار کرد: شهروندان به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    یک × 2 =