خوزستان همچنان در چنگال گرمای سوزان؛ رامهرمز رکورددار گرما
  • 14 مرداد 1404
  • شناسه : 112260
    بازدید 51
    8

    اهواز – خوزستان در روزهای اخیر با موج گرما دست‌وپنجه نرم می‌کند. دماهای ثبت‌شده در ایستگاه‌های هواشناسی از تداوم گرمای طاقت‌فرسا و دمای بالای ۴۸ درجه در بسیاری از شهرها خبر می‌دهد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، دماهای بیشینه امروز در ایستگاه‌های مختلف این استان بار دیگر رکوردهای بالایی را ثبت کرد. رامهرمز با دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود و پس از آن، اهواز و شوش هر دو با دمای ۴۹.۷ درجه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. آبادان با ۴۹.۶ درجه، بستان با ۴۹ درجه و شادگان با ۴۸.۶ درجه نیز از دیگر شهرهای با گرمای شدید بودند.

    دزفول (۴۸.۵ درجه)، گتوند (۴۸.۴ درجه)، هویزه (۴۸.۳ درجه)، مسجد سلیمان و شوشتر (هر دو ۴۸.۱ درجه) نیز دماهای بالایی را تجربه کردند. در این میان، هندیجان با ۴۰.۷ درجه و دزپارت (دهدز) با ۳۹.۸ درجه سانتی‌گراد کماکان دماهای بالا اما نسبتاً کمتری را ثبت کردند.

    کارشناسان هواشناسی هشدار داده‌اند که این موج گرما در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و از شهروندان خواسته‌اند با رعایت نکات ایمنی، از جمله پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج گرما و مصرف کافی آب، از سلامت خود محافظت کنند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    13 + 13 =