رهاسازی ۳۶ میلیون مترمکعب آب از سد مارون
  • 14 مرداد 1404
  • شناسه : 112282
    بازدید 32
    7

    اهواز ـ با هدف مقابله با تنش آبی، و به دستور استاندار خوزستان حجم ۳۶ میلیون مترمکعب آب از سد مارون به مدت شش روز و با دبی ۸۰ مترمکعب بر ثانیه به سمت نخیلات شادگان و ماهشهر رهاسازی می‌شود.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، از امشب (۱۴ مردادماه) به مدت ۶ روز، عملیات رهاسازی آب از سد مارون برای آبیاری و احیای نخیلات مناطق پایین‌دست شامل شادگان و ماهشهر آغاز شده است.

    این تصمیم در پی جلسات متعدد کارگروه مقابله با تنش آبی خوزستان و با دستور سید محمدرضا موالی‌زاده، استاندار خوزستان اجرایی شده است.

    بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این اقدام به مدیریت بهینه منابع آبی استان در فصل کشاورزی جاری کمک شایانی خواهد کرد و مانع از خسارات ناشی از کم‌آبی به نخلستان‌ها می‌شود.

    استاندار خوزستان با اشاره به حساسیت این موضوع، خاطرنشان کرد: این رهاسازی با نظارت مستمر بر الگوی مصرف و جلوگیری از هرگونه انحراف و هدررفت آب همراه خواهد بود تا بتوانیم حداکثر بهره‌وری را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

    وی همچنین از همکاری دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر توزیع عادلانه آب تقدیر کرد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    17 − نه =