توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی از نیازهای کردستان است
  • 17 تیر 1404
  • شناسه : 92441
    بازدید 50
    9

    سنندج- بازرس کل کردستان گفت: توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پوشش تلفن همراه و ثابت از نیازهای کردستان است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی عصر سه شنبه در نشست مشترک مسئولان و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات در استان با تأکید بر لزوم توسعه متوازن زیرساخت‌های ارتباطی در سطح شهرها و به‌ویژه روستاها، به اهمیت فراهم‌سازی اینترنت باکیفیت برای همه اقشار جامعه اشاره کرد.

    وی همچنین با انتقاد از نحوه نمونه‌برداری‌های میدانی در ارزیابی کیفیت شبکه، خواستار ارائه آمار دقیق، به‌روز و مستند شد تا تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای داده‌های واقعی انجام گیرد.

    بازرس کل استان کردستان به دیگر موضوع مهم مطرح‌شده در این جلسه در راستای تأثیر مسئله ناترازی برق و تأثیر آن بر عملکرد پایدار شبکه‌های ارتباطی پرداخت و با اشاره به اختلالات ناشی از قطعی برق، بر ضرورت تأمین برق اضطراری برای سایت‌های حساس و حیاتی مخابراتی تأکید کرد.

    هوایی استفاده از منابع تجدیدپذیر از جمله پنل‌های خورشیدی را به‌عنوان راهکاری پایدار و آینده‌نگر معرفی نمود.

    وی همچنین در خصوص توسعه شبکه در مناطق الحاقی نیز بیان داشت: جانمایی صحیح آنتن‌ها قبل از واگذاری اراضی می‌تواند از بروز مشکلات موجود بکاهد.

    در راستای بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات دیجیتال در استان کردستان، نشستی با حضور بازرس کل استان، مدیرکل تنظیم مقررات رادیویی منطقه غرب کشور و مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

    در این نشست، آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه، کیفیت خدمات اینترنتی، و روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در شهرها و روستاهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

    در ابتدای این جلسه، مدیران حوزه ارتباطات گزارشی از وضعیت موجود ارائه داده و به چالش‌های مهمی همچون جانمایی نامناسب سایت‌های مخابراتی، نبود برق پشتیبان در برخی مراکز حیاتی، استفاده از تجهیزات تقویت‌کننده غیرمجاز در برخی از شهرستان‌ها و همچنین معارضات مردمی در مراحل اجرای پروژه‌ها، به‌ویژه در مناطق شهری مانند سنندج اشاره کردند.

    این معارضات در برخی موارد باعث توقف یا کندی در روند توسعه شبکه‌های مخابراتی شده و ضرورت هماهنگی بیشتر میان نهادهای اجرایی و مشارکت آگاهانه مردم را یادآور ساخت.

    در پایان، مسئولان حوزه ارتباطات ضمن ارائه برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه پوشش ارتباطی، اعلام کردند که با جمع‌آوری تجهیزات غیرمجاز و آزادسازی باندهای تداخل‌زا، کیفیت خدمات به‌ویژه برای مشترکان خانگی که سهم قابل توجهی از کاربران اینترنت استان را تشکیل می‌دهند، به‌صورت چشم‌گیری بهبود خواهد یافت.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    5 × 3 =