۲۸ زوج نابارور خراسان شمالی صاحب فرزند شدند
  • 17 تیر 1404
  • شناسه : 92528
    بازدید 61
    11

    بجنورد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۸ زوج نابارور در استان که تحت درمان کلینیک ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد بودند، سال گذشته صاحب فرزند شدند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمدرضا صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون، برای یک‌هزار و ۹۶۴ زوج نابارور در خراسان شمالی پرونده درمانی تشکیل شده و در سه‌ماهه نخست امسال نیز دو هزار و ۳۱۱ مورد مراجعه به کلینیک ناباروری ثبت شده است.

    وی ادامه داد: نوع درمان ناباروری بسته به شرایط زوجین متفاوت است؛ عواملی مانند سن زوجین به‌ویژه سن زن، علت ناباروری (زنانه، مردانه یا ترکیبی) و شدت مشکل، در تعیین روش درمان و تعداد مراجعات تأثیرگذارند و بر همین اساس، آمار ۲۳۱۱ مورد مراجعه در سه ماه نخست امسال شامل مراجعات تکراری بیماران نیز می‌شود و به‌طور میانگین هر زوج دو تا چهار بار در ماه به مرکز مراجعه می‌کنند.

    صفدری با اشاره به آمار درمان‌ها گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۴۴ مورد عمل IVF، ۴۰ مورد IUI و ۲۸ مورد انتقال جنین در کلینیک ناباروری بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد انجام شده است و این در حالی است که میزان موفقیت درمان ناباروری در سال گذشته ۲۴ درصد بوده وی افزود: میزان موفقیت در انجام IVF، تخمک‌کشی و انتقال جنین در سال گذشته حدود ۲۰ درصد بوده است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان گفت: سال گذشته ۲۸ نوزاد حاصل از درمان ناباروری در این استان متولد شدند و در سه‌ماهه نخست امسال نیز برای ۱۰۵ زوج نابارور پرونده جدید تشکیل شده است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    پنج − 5 =